Mądre opakowania produktów

Opakowania produktów mają bezsporny wpływ na wysokość dystrybucji tych towarów. Właściwie każdy produkt, który jest dobrze zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do towarów jest rzeczywiście bardzo wymagającym zadaniem, ale o ile weźmie się za to osoba, która ma wiedzę i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest de fakto odpowiedni.




Przede wszystkim projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane inaczej niż np biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. Jeżeli już produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Bez wątpienia nie za każdym razem do pakowania jedzenia wykorzystuje się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Na przykład jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski wszak w ogólności nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich towarów spożywczych. Mimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi okres czasu, aby osiągnąć perfekcję i ażeby produkt końcowy przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym lepiej.

Warto sprawdzić: zobacz tu